onsdag 13 oktober 2010

En dag på hösten

Var på fest hos Selma i dag.
Min syrra Anki var där och sen var Mimmi och Jenny där från min gamla klass. Det kändes konstigt att träffa dem, inte så att de gamla minnerna kom upp men det var konstigt. Båda var jätte öppna ocg gulliga och kanske vill det inte att det ska vara som de en gång var. Kanske har mamma rätt att alla mognar till det bättre. Åtminstonde kan jag inte neka att det var skönt att det var så avslappnat mellan oss. Tyvärr kommer nog alltid en undran om hur det varit om jag gick kvar på det där elaka stället, skulle mitt liv sätt annorlunda ut då? En änu större undran är hur mitt liv sätt ut om jag bott kvar i ovetandet.
Skulle vilja spola tillbaka mitt liv så att jag kunde se hur saker och ting sätt ut om jag valt annorlunda. Tyvärr är det för sent nu. Kommer jag alltid att undra? Är jag alltid fördömd till att vara olycklig? Sliten mellan två världar och en massa drömmar? Vart hör jag hemma? Vem är jag? Kan jag någonsin ta mig ur rökandet och självdestruktiviteten? Hade jag fortsatt vara det perfekta barnet om jag val annorlunda? Vill backa tiden, se om mitt liv blivit annorlunda? Vet man någonsin om man valt rätt? Jag är för alltid själsligt tom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar