torsdag 1 oktober 2009

Falskhet

Dagens hycklare är alla som låtsas bry sig om sådant som berör och som det är politiskt korrekt att bry sig om.
Jag fick insikten efter att ha läst det här inlägget Ballar av härdad titan.

Ballarna är ingen blogg jag följer, begriper mig inte på bloggar med oregelbundna inlägg, föredrar sådana som inkommer med intressant varje dag. Men Ballarnas inlägg länkar till inlägget om ny uppgifter om smuggling på Estonia på Svart på Vitt som jag också länkat till, därför tycker jag att det är schysst av mig att reagera.
Ämnet är dessutom som skapat för Dagens Hycklare.

För det är j-a hyckleri och inget annat, att låtsas vara berörd när man egentligen ger fan innerst inne.
Mycket av det inom politik, religion och kärlek. Estoniadebatten är ett udda exempel.

Att bry sig är något känsloladdat, därför är det extra avskyvärt med hyckleri.
Tummen ner för alla som skriker och skriver om att det är viktigt med att sanningen om Estonia kommer fram men som inte gör ett dugg för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar